Celem projektu było uhonorowanie nauczycieli, którzy z zaangażowaniem i pasją wspierają edukację matematyczną dzieci, propagując innowacyjne i twórcze metody nauczania. Tak jak sugeruje nazwa przedsięwzięcia – poszukiwaliśmy prawdziwych przyjaciół Matematycznego Zoo: nauczycieli, którzy nie tylko regularnie korzystają z zasobów serwisu matzoo.pl, ale także czują się w nim swobodnie i z entuzjazmem wprowadzają w jego świat swoich uczniów, inspirując ich do samodzielnych odkryć i rozwijania matematycznej ciekawości.
Inicjatywa skierowana była do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli matematyki w szkołach podstawowych. Zadaniem uczestników było opracowanie autorskiego scenariusza lekcji z wykorzystaniem zasobów serwisu Matematyczne Zoo. Szczególny nacisk położono na:
tworzenie wartościowych scenariuszy dydaktycznych, promujących naukę matematyki poprzez zabawę,
wspieranie kreatywnych i aktywizujących metod nauczania,
upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych poprzez publikację wybranych scenariuszy na stronie matzoo.pl.
Każdy zgłoszony scenariusz musiał zawierać:
oryginalne treści dydaktyczne dostosowane do etapu edukacyjnego uczniów,
nowoczesne podejście do nauczania matematyki,
zapis w formacie PDF.
Nadesłane materiały zostały ocenione przez zespół ekspertów Fundacji. Najciekawsze i najbardziej wartościowe scenariusze zostały opublikowane na stronie serwisu Matematyczne Zoo jako inspiracja i wsparcie dla innych nauczycieli.
Autorzy wyróżnionych scenariuszy otrzymali Certyfikat Przyjaciela Matematycznego Zoo, potwierdzający ich wkład w rozwój edukacji matematycznej w Polsce. Dodatkowo publikacja scenariusza:
może stanowić element dokumentacji w procedurze awansu zawodowego,
umożliwia promocję dorobku dydaktycznego,
wspiera budowę otwartych zasobów edukacyjnych dostępnych dla wszystkich nauczycieli.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział, zaangażowanie i inspirujące pomysły.
Strona projektu:
https://matzoo.pl/przyjaciele/2025