Z ogromną radością podsumowujemy zakończony projekt „Matematyka bez granic”, którego celem było zwiększenie wykorzystania bezpłatnych zasobów edukacyjnych do nauki matematyki wśród nauczycieli i uczniów klas 1–3 w polskich szkołach podstawowych – zarówno tych polskich, jak i ukraińskich.
W odpowiedzi na potrzeby edukacyjne, rosnące nierówności oraz konieczność lepszego wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu, stworzyliśmy 100 bezpłatnych arkuszy PDF zawierających zadania matematyczne i łamigłówki. Zestawy te zostały przygotowane w dwóch wersjach językowych – 50 w języku polskim i 50 w języku ukraińskim, by wspierać proces integracji i zapewnić równy dostęp do nauki dzieciom z różnych środowisk.
Arkusze zostały zaprojektowane tak, by umożliwić dzieciom naukę matematyki w formie atrakcyjnej i przystępnej. Stawiamy na naukę poprzez zabawę oraz różnorodne formy aktywności – logiczne łamigłówki, zadania tekstowe i ilustracyjne, które rozwijają umiejętności myślenia matematycznego już od najmłodszych lat. Wszystkie materiały nadają się zarówno do samodzielnej pracy w domu, jak i pracy grupowej podczas lekcji.
Zależało nam, by materiały dotarły tam, gdzie mogą naprawdę zmienić codzienność nauczycieli i uczniów. Dlatego przygotowaliśmy kampanię mailingową do ponad 14 000 szkół podstawowych w całej Polsce, a także szeroko zakrojoną promocję online, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców: nauczycieli, rodziców i uczniów – zarówno polskich, jak i uchodźców z Ukrainy.
Zwiększyliśmy dostęp do darmowych materiałów dydaktycznych – arkusze są dostępne dla wszystkich, bez rejestracji i opłat.
Wspieraliśmy nauczycieli we wdrażaniu nowoczesnych technologii w codziennej pracy dydaktycznej.
Zadbaliśmy o integrację dzieci uchodźczych poprzez materiały w ich ojczystym języku, pozwalające uczyć się wspólnie z rówieśnikami.
Wyrównywaliśmy szanse edukacyjne – nasze arkusze są wsparciem także dla tych dzieci, które nie mają dostępu do płatnych zasobów edukacyjnych.
Projekt był odpowiedzią na konkretne wyzwania – potrzebę budowania inkluzyjnego środowiska edukacyjnego oraz wsparcia nauczycieli klas początkowych w codziennej pracy z dziećmi zróżnicowanymi językowo i kulturowo. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wnieść realną wartość i wesprzeć rozwój matematyczny tysięcy dzieci w całej Polsce.